söndag, april 3

Jag maste beratta om vad som hande imorse. Jag var ute igar, och nar jag vaknade kom jag pa att jag inte ens var hemma. Jag hade sjalvklart hittat en trevlig efterfest. Jag gar upp for att leta efter mina vanner som lovat skjussa hem mig, eller de kanske inte ar mina vanner egentligen. Bara bekanta. Men jag blir forvanad nar jag marker att hela huset ar tomt. Jag ringer mina bekanta och de akte tidigt for att komma till jobbet. Men var ar manniskan som ager huset da?
Aja, jag hittar ingen, sa jag bestammer mig for att ga ut och forsoka hitta nagon buss eller liknande. Eller bara fa reda pa var jag ar.
Kommer pa att mina skor gick sonder och att jag slangt dem, sa det blir att ga barfota.
Jag gar och gar och hamnar tillslut i en liten liten hala. Dar finns bara en jatte liten affar och en kemtvatt. Hittar mig en busspinne (utan busstidtabell.) Jag satter mig dar och vantar. Far vanta iallafall en timme pa att bussen skall komma och ta mig har ifrn. Men far reda pa att jag ar langre bort an jag trodde. Jag hr hamnat pa fel o. Jahap, det var ju inte sa kul. Sa jag fick aka till en annan hala och dar ifran forsoka hitta mig till en buss in till city. Dar behover jag bara vanta i 30 mins.
Kommer in till city, dar marker jag att folk tittar pa mig. JUSTE jag gar omking med oborstat har och har inga skor pa mig. Det ar inte sa konstigt. Far vanta i en halvtimme pa buss i city.
SEN var jag antligen hemma.

Och allt detta hande med en baksmalla. MEN jag kom hem. Jag ar stolt over mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar