söndag, april 10

Har pratat med Beda idag i tele. Det ar for ovrigt hennes fodelsedag idag. Och jag Maste saga, GRATTIS, jag alskar dig Beda.

Vi borjade i samma klass nar vi var 16. Nar jag borjade lara kanna henne sa tankte jag "OMG, denna tjej ar min totala motsats". Och de kanske vi var, om jag tanker efter.

Bild fran 2007, tagen av Emmilie

I vilket fall, vi flyttade ihop efter vi kannt varandra i 4 manader. Kvallarna bestod av ingen somn, och mycket mycket prat. Jag har lart mig med tiden att Beda ar valdigt duktig pa detta, att prata nar man skall sova.
Men eftersom vi aldrig fick nagon somn, sa varje dag efter skolan somnade vi i soffan direkt efter vi kommit hem. Det var en underbar tid.

Ja sen nar det blev sommarlov, da blev det till att aka pa aventyr ut i sverige. Forst skulle jag aka till henne i smaland, sen halsa pa en kompis i halmstad, och sedan vidare till en annan kompis i trollhattan, och sen till Goteborg.
Och enligt mig, sa var det den har resan som verkligen gjorde sa att vi kom varandra sa nara som vi nu ar.
Vi plankade pa sparvagnar, vi kopte peroger for vara sista pengar, vi akte at fel hall, vi blev raggade pa av christer sjogren, vi blev emo...


2008 i Goteborg

Kom tillbaka till skolan och flyttade till en lagenhet pa Adelsgatan. Dagarna gick at att kolla ner pa folket nere pa gatan och att ligga ihoptryckta i varan ackliga lilla soffa. Vi kom pa snabbt att man kunde se in pa toaletten fran mitt rum, Beda kom med ideen att satta nagonting over fonstret. Det fick bli en lapp med texten "Har du bajsat idag?". Den satt dar hela aret vi bodde dar.
Vi fyllde 18 i den lagenheten. I den lagenheten var vi ocksa gifta, vi hade typ 20 barn och forsokte skilja oss varje dag. Sa fort vi fick syn pa varandra pa morgonen var de " Jag vill skiljas". Om vi inte ville skiljas sa sjong vi "en gang i en drom" fran tornrosa.
Minnen for livet.

Julfirande pa Adelsgatan, 2008

Vi flyttade ifran varandra aret efter, inte for att vi ville det, men vi hade andra orsaker.
Det var under detta ar vi sakta men sakert utvecklades till riktiga fest tjejer. ojoj, vilka kvallar vi har haft. Hamnplan, gute och karma vi har agt de alla. Ibland har det blivit for mycket, det vet vi. Men vi har alltis haftstenhard koll pa varandra, hur fulla vi an var sa hade vi alltid ogonen pa varandra.
Jag minns den gangen vi sa att vi inte skulle bli sa fulla. Vi tog nan shot hemma tror jag, sen gick vi ut i taxin. Jag sa nog i taxin att vi inte borde ha tagit den sista, men det var ganska lugnt.
Vi kom ut, och da kom det nagra killar fram och ger oss en hel champageflaska. Beda sager NEJ, sne tva sekunder efter sa ar det hon som dricker ur den. Vad hande dar? Kvallen fortsatte pa detta satt, allt jag sager ar att kvallen blev mer galen an vad vi trott..

Nagon random fest 2010

Jag jag andrat mig, Beda ar inte min motsatts. Vi ar olika, men jag vet att vi har utvecklats till mer och mer lika. Jag alskar dig sa mycket Beda, Hoppas du har en fin fodelsedag. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar